Friday, November 10, 2006

Kulit Yang Cantik Berseri..dari dalam

Salah satu punca kulit bermasaalah adalah kerana pemakanan yang tidak seimbang. Kaffein berlebihan (dari kopi) juga boleh memburukkan lagi keadaan terutama bagi kulit yang kering. Oleh itu pengambilan lebih sayuran dan buahan boleh membantu mengatasi masalah kulit.

Dari segi pemakanan antara nutrien dan vitamin yang diperlukan untuk kesihatan kulit adalah Vitamin C, Vitamin E, Vitamin A (lebih baik dalm bentuk Beta Carotene), protein , zinc dan sebagainya.

Walaubagaimanapun untuk mencapai kesihatan yang lebih baik (termasuk kulit) perlulah kita menjaga kesihatan badan juga maka disarankan juga pengambilan Multivitamin.

Pihak kami ada membekalkan produk-produk di atas (sudah 50 tahun dipasaran) dan pihak kami boleh menguruskan penghantaran secara pos kepada anda.

Barangan yang disyorkan seperti berikut:

1. Instant Protein
2. Multi Vitamin and Minerals
3. Beta Carotene
4. Zinc
5. Vitamin C
6. Vitamin E

Tempahan secara package (1~6) atau pilihan barangan di atas. Sekiranya tuan/puan berhajat untuk mendapatkan barangan diatas daripada kami, kami akan berikan senarai harga untuk rujukan anda. Perlu diingat bukan semua barangan dipasaran mempunyai kualiti yang sama.

Semoga kita semua diberikan kesihatan oleh Allah Ta'ala. Apabila melihat kulit kita ni sama-samalah kita beringat tentang perbuatan dan amalan kita didunia ini kerana kulit kita akan menjadi saksi di akhirat kelak tentang perbuatan kita didunia ini. Mulut akan dikuncikan dan kulit yang akan berkata-kata atau menjadi saksi. Kalau ada ustaz-ustaz yang terbaca tulisan hamba ini, tolong tegur jika ada penulisan tidak menepati kehendak agama kita kerana hamba tidak ariff dan mempunyai ilmu yang amat sedikit.

Untuk nasihat jenis Beta Carotene, Vitamin C, Vitamin E , Multivitamin, Protein dan sebagainya yang berkualiti email kepada:
infosihat@gmail.com kerana bukan semua produk sama.

No comments: